FCC says court made error in approval of AT&T/Time Warner merger

[The] DOJ appealed that court ruling last month, and yesterday the FCC gave the DOJ’s case a small boost. The FCC isn’t actually supporting the DOJ’s case, but the commission’s filing points out an error made by the US District Court for the District of Columbia. In US District Judge Richard Leon’s ruling against the DOJ, he said that he was “hesitant to assign any significant evidentiary value” to previous statements that AT&T and the AT&T-owned DirecTV made to the FCC. AT&T’s own statements to the FCC, made in the years prior to the AT&T/Time Warner merger, supported the DOJ’s case that a merged entity could raise the price of programming. Those AT&T statements were made as part of the FCC’s 2010 review of the Comcast/NBCUniversal merger and in other FCC proceedings. – Jon Brodkin, Ars Technica https://ift.tt/2P6mpKN
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.